W związku z obchodami rocznicy uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka spotkaliśmy się, aby wspólne obchodzić Światowy Dzień Praw Człowieka.

Pamiętajmy o tym dniu...

 

22 kwietnia 2016r. w naszej szkole obchodzony był Światowy Dzień Ziemi. W tym roku uroczystość przebiegała pod hasłem „Owocowy raj na Ziemi”. Z tej okazji przeprowadzono szereg działań, których celem było kształtowanie świadomości ekologicznej i nie tylko.

 

22  marca 2016r. z okazji Światowego Dnia Wody zorganizowaliśmy zajęcia pod hasłem „Wybieram wodę”,  mające na celu promowanie zdrowego trybu życia oraz uświadomienie konieczności oszczędzania wody. W tym dniu zrealizowano następującą  tematykę:   Woda cenniejsze niż złoto.  Od kropli wody do organizmu człowieka. Jak oszczędzać wodę.

 

22 marca  2016r. w naszej szkole zorganizowaliśmy "Śniadanie z jajkiem". W naszym wspólnym posiłku głównym bohaterem było jajko. Przedszkolaki z uczennicami klasy V przygotowywali sałatkę jarzynową z jajkiem. Uczniowie klas I - III i ich rodzice przygotowali różnego rodzaju jajeczne potrawy (jajka faszerowane z pieczarkami, myszki, zajączki i grzybki z jajek, sałatkę z jajkiem i z porem).

2 marca 2016r. uczniowie klas I-III uczestniczyli w prelekcji z prezentacją multimedialną  „Zanieczyszczenie powietrza, czyli czym nie można palić w piecu”, przeprowadzonej przez pracowników Wydziału Ochrony Środowiska Starostwa w Krapkowicach i pracowników Straży Miejskiej w Zdzieszowicach.

Omówiono następujące problemy: zanieczyszczenie powietrza; dlaczego nie wolno spalać śmieci?; zanieczyszczenia z zakładów; wypływ zanieczyszczenia powietrza na zdrowie człowieka; segregacja śmieci; wysypiska śmieci; choroby spowodowane zanieczyszczeniem powietrza.

 

W  dniu 27.01.2016 roku odbył się Dzień Jogurtu pod hasłem - „JOGURT NA DOBRY DZIEŃ” . Tego dnia uczniowie  wysłuchali pogadanki  na temat pochodzenia i walorów zdrowotnych jogurtu w codziennej diecie. Wszyscy mogli też nauczyć się jak przygotować z jogurtu naturalnego zdrowy, pełnowartościowy posiłek mleczny. Akcja miała na celu  zachęcić wszystkich uczniów do częstego jedzenia jogurtów i uświadomić im jak ważne jest zdrowe odżywianie.

Rok szkolny 2014/2015

Nasza szkoła wybrała na bieżący semestr następujące zadanie do wyboru: Ruch na przerwach i innych lekcjach. Wraz z uczniami postanowiliśmy zwiększyć aktywność społeczności szkolnej podczas przerw. W związku z tym organizowane były "roztańczone przerwy", podczas których każde dziecko miało okazję potańczyć w rytm muzyki. Poza tym, dla uczniów, którzy preferują inną formę spędzania przerw na sportowo, organizowane były rozgrywki tenisa stołowego. Przerwy, w czasie których uczniowie mieli możliwość skorzystania z jakiejkolwiek aktywności ruchowej, cieszyły się bardzo dużym entuzjazmem wśród uczniów. Realizując dalszą część naszego zadania, nauczyciel WF przygotował dla innych przedmiotowców zestawy ćwiczeń sródlekcyjnych, które chętnie przeprowadzali w czasie swoich lekcji.

 

Rok szkolny 2013/2014

Jako drugie zadanie wybraliśmy „Ruch na przerwach i na innych lekcjach”. Pomysłodawcami podjętej inicjatywy byli sami uczniowie. Nasz projekt nosił nazwę „Roztańczone przerwy”. Realizacja polegała na tym, iż codziennie podczas długiej przerwy, uczniowie zbierali się w zależności od pogody w sali gimnastycznej lub na podwórku szkolnym i bawili się. Figury i układy taneczne przygotowywali według własnej inwencji twórczej przy muzyce, którą sami przygotowywali, zgrywali i przynosili na przerwy. Jeśli chodzi o drugą część zadania, nauczyciel wychowania fizycznego przygotował zestawy ćwiczeń śródlekcyjnych, które wykorzystywane były podczas innych lekcji przez nauczycieli pozostałych przedmiotów. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli zarówno w „Roztańczonych przerwach”, jak również w ćwiczeniach śródlekcyjnych.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Każde dziecko w wieku szkolnym ma naturalną potrzebę ruchu. Wielogodzinna pozycja w ławce, długotrwały wysiłek umysłowy, strach przed wywołaniem do odpowiedzi doprowadza do zmęczenia psychofizycznego, obniżenia sprawności umysłowej, oraz wzrostu tendencji do powstawania i pogłębiania się wad postawy.
Aby zapobiegać tym negatywnym zjawiskom systematycznie w naszej szkole prowadzimy  2 – 3 minutowe ćwiczenia śródlekcyjne.

Zapisz

Zapisz