Dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie... zazwyczaj nie kojarzy się dzieciom z zabawą... a może być całkiem inaczej. Możemy utrwalać umiejętności w zakresie sprawnych obliczeń, w taki sposób, żeby były dla dzieci atrakcyjną, a nie nudną formą nauki.

Uczniowie klasy 6 w ramach zajęć rozwijających kreatywność - grywalizacja matematyczna - grali w grę matematyczną. Później sami przygotowywali swoje gry, w któwch głównym bohaterem był mały robocik - Ozobot: losował on liczby, wybierał sam drogę do działania które wykonywali uczniowie.

Kolejne zadanie w ramach obchodów #Code Week za nami ;-)

Uczniowie klasy 5 i 6 wykonywali kolejne zadanie wykorzystując roboty - Ozoboty, które w naturalny sposób łączą się z rysowaniem, malowaniem, rozwijaniem umiejętności grafomotorycznych i artystycznych. Stworzone przez uczniów trasy byłu bardzo kolorowe i przyjmowały przeróżne kształty. Stworzyli trasy... z marzeń, według własnych pomysłów, bez żadnych ograniczeń. Natomiast uczniowie klasy 1 i 2 kodowali z wykorzystaniem maty i kubeczków - układali obrazki na podstawie wzorów.

Co to właściwie jest ten Code Week, o co w nim chodzi i dlaczego trwa 2 tygodnie, a nie tydzień. Dlaczego warto kodować, jak nauka podstaw programowania może przełożyć się na nasze późniejsze życie... to właśnie opowiedzi na te pytania próbowali znaleźć podczas dzisiejszych zajęć uczniowie klasy 1 - wykonując zadanie z wykorzystaniem maty do kodowania, oraz uczniowie klasy 2 - programując z Ozobotami...

W poniedziałek  7 października gościliśmy w naszej szkole pana Piotra Rozumka, lokalnego artystę, który przeprowadził dla dzieci z klasy drugiej  warsztaty plastyczne. Arcydzieła wielkich mistrzów malarstwa zostały poddane plastycznej analizie, w wyniku czego powstały bardzo ciekawe  ich interpretacje, które zostaną zaprezentowane na końcowym wernisażu.

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób. 

Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom. Dołącz do miliona organizatorów i uczestników. Inspiruj rozwój kodowania, myślenia obliczeniowego by rozwijać nowe pomysły i wprowadzać innowacje na przyszłość.

Szkoła bierze udział w Wyzwaniu Code Week 2019 z #Uczymy dzieci programować - codziennie będziemy realizować jedną z 10  aktywności.

Wszyscy gotowi? Można zaczynać!

#CodeWeek2019 w naszej szkole od 7 do 18 października ;-) 

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia odbywa się od 2011 roku. Nasza szkoła tradycyjnie zgłosiła się do wspólnych obchodów tego święta. Kolejny raz odbywa się on pod hasłem: „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”.

Już od rana uczniowie klasy 6 odpytywali młodszych i "starszych" z tabliczki mnożenia. Każdy miał możliwość napisać egzamin - wszyscy, którzy go zdali otrzymali certyfikat i odznakę EKSPERTA TABLICZKI MNOŻENIA. Poza tym było mnóstwo gier i łamigłowek - liczyliśmy także z Ozobotem...

Na lekcji języka polskiego korzystamy z gier według własnego pomysłu ucząc się gramatyki.

Uczniowie kasy I w piątek włączyli się w obchody Światowego Dnia Zwierząt. Wydarzenie to ma na celu przypomnienie wszystkim ludziom o prawach zwierząt, a przede wszystkim do ich godnego życia, bezpieczeństwa i wolności. Pani zwróciła uwagę na krzywdzone zwierzaki, przypomniała o odpowiedzialności za ich warunki życia oraz uświadomiła nam z czym związana jest decyzja o przyjęciu nowego zwierzaka do domu.

Nasze przedszkolaki doskonale wiedzą, że aby być zdrowym należy się między innymi prawidłowo odżywiać. Każdy przedszkolak rozumie potrzebę spożywania dużych ilości owoców oraz warzyw. Z myślą o witaminkach, postanowiliśmy zrobić sok z jabłek, oczywiście bez dodatku cukru😊

W czwartek klasa druga wraz z uczniami PSP nr 1 w Zdzieszowicach  udała się w ramach projektu „ Sztuka x 3. Współdziałanie = Relacji Budowanie” na Wystawę Figur Stalowych, która mieści się w gliwickim centrum handlowym Europa Centralna. Uczniowie mogli podziwiać różne  figury zwierząt oraz  postaci bajkowych powstałych z recyklingu starych elementów codziennego użytku, głównie części samochodowych.