Dot Day to Międzynarodowy Dzień Kropki to święto kreatywności, rozwijania talentów, wytrwałości w pokonywaniu trudności i wiary we własne możliwości. Z okazji tego właśnie dnia uczniowie przypomnieli sobie historię Vashti, małej bohaterki książki "Kropka". Dziewczynka nie wierzyła w to, że potrafi coś namalować... ale ktoś uwierzył w nią, a w efekcie odkrył jej niezwykły talent.

W tym roku szkolnym uczniowie klasy 5 i 6 w ramach zajęć rozwijających kreatywność mają ROBOTYKĘ. Programowanie robotów, zwłaszcza u młodszych uczniów przypomina zabawę, dlatego zajęcia te są dla uczniów bardzo atrakcyjne. Poza tym technologie komputerowe w ostatnich latach odgrywają coraz większe znaczenie w życiu nowoczesnych społeczeństw, a programowanie i robotyka stają się taką umiejętnością, która pozwoli dzieciom na to, by odnalazły się w tej nowej rzeczywistości.

Zajęcia z robotyki to m.in.:

  • Rozwijanie umiejętności logicznego, algorytmicznego oraz zadaniowego myślenia...

Na dzisiejszych zajęciach uczniowie klasy 2 otrzymali trudniejsze zadanie do wykonania - musieli tak uzupełnić trasę dla Ozobotów kodami, żeby robot przemieścił się od startu do mety - plecaka, po drodze mijając wszystkie punkty specjalne - przedmioty, które stanowią element wyprawki szkolnej. Następnie wykorzystując specjalne puzzle dzieci układały trasy dla Ozobocików tak aby spełniały określne przez nauczyciela warunki.

Dzisiaj klasa 3 miała swoje pierwsze zajęcia z kodowania - pierwsze spotkanie z kodowaniem w tak szczególny dzień - DZIEŃ POSTACI Z BAJEK. Bez wątpienia jest to szczególny dzień i warto o nim pamiętać, ponieważ bajki to wyprawa do świata marzeń i wyobraźni, odskocznia od dnia codziennego.

Na początku zajęć uczniowie wykorzystując matę i kolorowe kubeczki, wsłuchując się w czytaną przez nauczyciela instrukcję, ułożyli domek Baba Jagi. Następnie przy pomocy robotów Ozobot - uzupełniali trasę kodami, w taki sposób, żeby spełniała wskazane warunki.

W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do IV edycji programu edukacyjnego ,,Uczymy Dzieci Programować”. Jest to inicjatywa mająca na celu propagowanie nauki programowania wśród dzieci. Logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań, analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych to umiejętności, które warto kształcić już od najmłodszych lat. Ich uniwersalność sprawia, że przydadzą się naszym dzieciom na każdym etapie ich życia.