Po czym poznać, że już blisko jesień... jakie sygnały wysyła do nas przyroda, jak zmienia się park, las i ogród u progu jesieni? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali uczniowie klasy I i II podczas zajęć rozwijających kreatywność - kodowanie.

Kolejne lekcje kodowania za nami… 

Tematem lekcji była bezpieczna droga do szkoły. Uczniowie utrwalili zasady bezpieczeństwa w drodze do szkoły i z niej. Klasa I zakodowała bezpieczną drogę ucznia do szkoły na macie do kodowania, natomiast uczniowi klasy II uzupełniali trasę ozobota kodami, aby przeprowadzić go z miejsca startu bezpiecznie do szkoły. 

Pierwsze zajęcia kodowania za nami. 

Uczniowie klasy I oraz II biorą udział w Ogólnopolskim Programie „Uczymy Dzieci Programować”. W ramach programu zrealizowano pierwsze zajęcia „Jak dobrze was widzieć - powrót do szkoły”. 

Dzieci opowiadały o swoich wakacyjnych przygodach, które później zilustrowały. A na koniec lekcji „odkodowały” wakacyjne słoneczko na macie oraz na swoich karteczkach. 

W styczniu, z reszta jak zawsze, dużo sie działo na zajęciach wprowadzających uczniów w świat progamowania - zajęciach z kodowania i robotyki. Uczniowie klasy 2  przygotowywali zimową trasę dla Ozobotów, klasa 3 wykonywała kolejne misje z kosmitą Scootiem, za to uczniowie klasy 5 i 6 budowali i programowali skorpiona oraz robota, który podążał po czarej linii...

Przez ostatnie dwa tygodnie uczniowie klasy 5 i 6 rozgrzewali się przed Świętami! Mieli do wykonania niezwykłe zadanie z robotyki - konstruowali i programowali Mikołaja na saniach, czerwononosego renifera oraz pancerne pojazdy Świętego z klocków LEGO. 

Relacja z zajęć...

Klasa 1 przygotowuje się aktywnie do wydarzenia „Czekając na święta 2019 z Uczymy Dzieci Programować”. Pierwsze zadanie polegało na stworzeniu kalendarza adwentowego z naszych marzeń.

Od poniedziałku 2 grudnia przez najbliższe 3 przedświąteczne tygodnie cała społeczność uczniowska, wraz z przedszkolakami, będzie odkodowywać  kolejne zadania, przygotowując się w ten sposób na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia.