A gdyby tak wyjść z kodowaniem w teren?... i poszukać algorytmów... pierwszy znaleźlibyśmy już przy szkolnej bramie - przejście dla pieszych. Rozłożylismy tą czynność na czynniki pierwsze i rozpisaliśmy algorytm przechodzenia przez jezdnię. 

Mata do kodowania i kolorowe kubeczki, to tez idealne narzędzie do wprowadzania zabaw z symetrią. Wystrczy przygotowac połowę wzoru i poprosić o stwozrenie odbicia lustrzanego. Ucznowie klasy 1 i 2 tworzyli swoje symetryczne obrazki na kartkach papieru. 

W ramach CodeWeek 2020 uczniowie klasy 1 i 2 kodowali na macie, za pomoca kubeczków oraz w aplikacj Scratch Junior.

Uczniowie klasy 4 i dzieci z odziału przedszkolnego wcieliły się w role robota. Dziecko-Robot poruszało się zgodnie z wydanymi komendami "do przodu", "obrót w lewo" zbierając po drodze napis CODE WEEK. 

Pani Jola wprowadziła dzisiaj dzieci w świat alfabetu morsa. Uczniowie "zakodowali" swoje imię.

Następnie zakodowali za pomocą kubeczków wyrazy, a inne grupy odgadywały hasła.

A co ukryło się tutaj:

—•—I———I—••I———I•——I•—I—•I••I•I

Lightbot to bezpłtna aplikacja, w której robot próbuje dotrzeć na wszytskie granatowe pola. Na każdym z tych pól musi zaświeciś żarówkę. Robot porusza się "do przodu", może też obracać sie w prawo lub w lewo. Symbol spręzynki umożliwia mu wykonanie podkoku i zeskoku. Uczniom klas 1-3 udało przejść wspólnie kilka pozimów.