Całą grupą wybraliśmy się w stronę Zamku Królewskiego na Wawelu, wzgórzu wznoszącym się nad rzeką Wisłą. Byliśmy na dziedzińcu Zamku Królewskiego i przeszliśmy do Katedry Wawelskiej, w której koronowani byli polscy królowie. Naprzeciwko jej głównych drzwi znajduje się rzeźba świętego Jana Pawła II. Przy niej klasami zrobiliśmy sobie zdjęcie. Po zwiedzeniu pięknej katedry zeszliśmy do jej Podziemi. Podziemia katedry zrobiły na nas największe wrażenie. Znajdują się tutaj groby władców Polski. Widzieliśmy kryptę, w której znajduje się sarkofag marszałka Józefa Piłsudskiego. Przystanęliśmy także przy grobach pary prezydenckiej Marii i Lecha Kaczyńskich, która zginęła w czasie katastrofy lotniczej w Smoleńsku.

Przeszliśmy na Wieżę Zygmuntowską, gdzie znajduje się najsłynniejszy polski dzwon zwany Dzwonem Zygmunta, gdyż został ufundowany przez króla Zygmunta I Starego. Bije w najważniejsze święta i uroczystości kościelne i narodowe. Droga do niego nie była łatwa, prowadziła stromymi i krętymi schodami. Dotykaliśmy serca dzwonu i mogliśmy pomyśleć sobie życzenie. Z okien wieży roztaczał się widok na Stare Miasto.

Byliśmy ciekawi, jak wygląda Smocza Jama. Wcześniej słyszeliśmy o niej tylko z opowiadań. Pieczara smoka zrobiła więc na nas szczególne wrażenie. Przed nią stał Smok Wawelski i zionął ogniem. Był on największą atrakcją wycieczki.

Z kolei udaliśmy się na obiad, który zjedliśmy w restauracji „na wodzie”, a konkretnie na Wiśle. Było miło odpocząć po trudach pierwszej części naszego wędrowania. Obiad wszystkim smakował, a wnętrze restauracji było bardzo eleganckie.

Wypoczęci, spacerkiem przeszliśmy do Rynku Głównego Krakowa. W jego centrum znajdują się Sukiennice, a w nich stragany z pamiątkami, rękodziełami. Będąc na rynku podeszliśmy do Kościoła Mariackiego, z przejęciem wysłuchaliśmy słynnego hejnału mariackiego. Poznaliśmy legendę o budowniczych dwóch wieży katedry. Przeszliśmy pod Bramą Floriańską. Ciekawą budowlą był Barbakan, który pełnił funkcje obronne.

Gdy spacerowaliśmy ulicami Krakowa zobaczyliśmy domy, w których mieszkali sławni ludzie, między innymi dom Jana Matejki. Widzieliśmy seminarium, w którym studiował Karol Wojtyła.

16 października obchodzony jest Dzień Papieski, więc będąc tego dnia w Krakowie nie mogliśmy nie udać się pod okno papieskie. Było akurat po remoncie i czekało na uroczyste odsłonięcie, które miało dokonać się dopiero po południu.

Około godziny 17.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Kolację zjedliśmy już po drodze w Big Macu. Oczywiście, z wycieczki przywieźliśmy sobie do domów cenne pamiątki, wśród których największym powodzeniem cieszyły się pluszaki, przedstawiające smoka wawelskiego.

Wycieczkę do Krakowa uważamy za bardzo udaną, dożo zwiedziliśmy, zrobiliśmy wiele zdjęć i na pewno chcielibyśmy pojechać tam jeszcze nie raz.