W środę, mieliśmy niespodziankę. Klasy I-III przypominały sobie życiorys patrona pod kierunkiem swoich wychowawców, ze szczególnym uwzględnieniem faktu, iż był on Kawalerem Orderu uśmiechu

Z kolei my, dzieci z klas V-VI, mogliśmy powtórzyć sobie życiorys patrona w niezwykły sposób. Otóż pracowaliśmy w grupach na osi czasu, na której znajdowały się informacje, wskazówki i pytania, szyfry oraz zagadki, których rozwiązanie oraz zanotowanie dawało możliwość przygotowania prawidłowej drogi dla Ozobota. Gdy grupa uporała się z zadaniami, rozszyfrowała kody QR z pytaniami i zapisała dobrze wszystkie dane na osi liczbowej, mogła zakodować linię życia patrona tak, by mógł poruszać się po niej Ozobot. Bardzo się ucieszyliśmy, gdy Ozoboty ruszyły w drogę, odczuliśmy satysfakcję z dobrze wykonanego zadania. W ten sposób na zajęciach z wychowawcami oraz panią polonistką połączyliśmy sprawy wychowawcze z językiem polskim, matematyką i programowaniem.

Bardzo nam się podobało, chcielibyśmy takich lekcji więcej